هماهنگی تروریست های آمریکایی و داعش در عراق

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۹:۴۱:۱۹
کد خبر: ۹۹۷۰۸۲
هماهنگی تروریست های آمریکایی و داعش در عراق
هرچند شرایط امنیتی عراق و سوریه با شکست گروه تروریستی داعش در انتهای پاییز ۱۳۹۶ خیلی بهتر شده، اما با تقویت و جابجایی عناصر این گروهک توسط آمریکایی ها در دو کشور عراق و سوریه در ماه های اخیر، بعضا شاهد اقدامات ضد امنیتی در این دو کشور به ویژه در عراق هستیم، اقدامی که پشت آن طرح های آمریکایی – انگلیسی – صهیونیستی نهفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آخرین اقدام گروه تروریستی داعش در عراق جمعه شب (۱۲ اردیبهشت) و به طور همزمان در منطقه «مکیشیفه» و «بلد» در شمال و جنوب «سامرا» و در نزدیکی تکریت اتفاق افتاد و عناصر این گروهک دست به حمله غافلگیرانه علیه نیروهای الحشدالشعبی (بسیج مردمی) زدند که در اثر این حمله تروریستتی ۱۲ نفر از رزمندگان عراقی شهید و ۲۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

تروریست های داعش همچنین شب گذشته به منطقه ای در شرق شهر «آمرلی» در استان صلاح الدین عراق یورش بردند که نیروهای الحشدالشعبی حمله آنها را دفع کردند.

بنابر اخبار اعلامی تروریست ها پس از اذان مغرب به منطقه «پل المفتول» در شرق شهر آمرلی که بیشتر ساکنان آن را ترکمن های شیعه تشکیل می دهند، حمله کردند که با پاسخ فوری نیروهای بسیج مردمی این حمله ناکام و عناصر داعش با برجا گذاشتن تلفات فرار کردند و شب گذشته نیز در استان کربلا در اقدامی ناکام الحشد الشعبی طرح تروریست ها را برای حمله با پاسخ کوبنده و گلوله باران ناکام گذاشت.

در هفته‌های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق مختلف عراق به خصوص مناطق ناهموار بین استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله، معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته ‌است، مناطقی که در کنار خلاء امنیتی از مخفیگاه‌های هسته‌های داعش به شمار می‌رود.

 شهریور سال گذشته و به دلیل مشکلات سیاسی ناشی از فساد اقتصادی و اجتماعی، اعتراضات آرام داخلی در عراق شکل گرفت و روز به روز گسترده تر شد، اما با ورود برخی از عناصر داعش و دیگر نفوذی ها به بدنه این اعتراضات، مسیر معترضین هم تغییر کرد و به خشونت گرایید و سطح خیابان های عراق را خشونت و بعضا قتل فرا گرفت، اقدامی که پس از چندی مشخص شد که با هدایت و هماهنگی تروریست های آمریکایی مستقر در سفارت یانکی ها در بغداد صورت گرفته است.

به دنبال جنایت شامگاه شنبه داعش، مراجع امنیتی عراق، از بامداد امروز عملیات وسیع امنیتی برای تعقیب و سرکوب عناصر این گروهک تروریستی در منطقه آغاز کرده اند و در همین راستا فرماندهی مشترک نظامی عراق تاکید کرده که در جریان عملیات تفتیش و جست‌وجو، به اطلاعات مهم امنیتی درباره بقایای داعش در منطقه دست یافته است.

افزایش حملات تروریستی داعش در عراق سبب شده تا نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق با پشتیبانی هواپیماهای جنگی، عملیاتی را برای هدف قرار دادن مخفیگاه‌های داعش در استان‌های شرقی و شمالی این کشور انجام دهند.

نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که در روزها و ماه های اخیر بارها ارتش آمریکا عناصر داعش را از سوریه به عراق و یا از عراق به سوریه انتقال داده و یانکی ها با این کار تروریست ها را از مهلکه دور کرده اند. تروریست های آمریکایی حتی در ماه های اخیر ده ها کامیون تجهیزات نظامی را در اختیار عناصر داعش و دیگر گروه های تروریستی مورد حمایت خود در عراق و سوریه قرار داده اند.

** هدف آمریکا و تروریست های داعش از اقدامات تروریستی اخیر

عراق در زمان کنونی از نظر سیاسی با خلاء همراه می باشد و این مساله به دلیل انتخاب نشدن نخست وزیر مکلف و همه گیری بیماری کرونا و پایین آمدن شدید درآمدهای نفتی، این کشور را با مشکلات عدیده ای روبه رو کرده است.

یکی از اساسی ترین مشکلاتی که عراقی ها چند سالی است با آن روبه رو می باشند، حضور نیروهای آمریکایی و برخی از دیگر کشورهای اروپایی در عراق است، حضوری که استقلال و آزادی این کشور را نه تنها خدشه دار کرده، بلکه امنیت این کشور را دچار بحران کرده است، البته پارلمان عراق در تاریخ پانزدهم دی ماه سال گذشته (۱۳۸۹)  در مصوبه ای ملی رای به اخراج تروریست های آمریکایی از این کشور داد، مصوبه ای که هرچند برای عراقی ها خوب بود و با استقبال مردم این کشور مواجه شد، اما برای آمریکایی ها گران درآمد و یانکی ها برای انجام نشدن آن فتیله توطئه هایشان را در عراق را بالا کشیدند که تقویت و تجهیز تروریست های داعش و هدایت آنها برای حمله به مواضع نیروهای الحشد الشعبی نمونه ای از آن است.

پیش از این تروریست های آمریکایی بارها به مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق به ویژه گردان های حزب الله این کشور حمله کرده و شماری از رزمندگان عراقی را به شهادت رساندند، اقدامی که موجب اعتراض شدید مردم و مقامات عراقی شد، اما یانکی ها هم اکنون شیوه خود را تغییر داده و داعش و یا همان بازوی خود را به سراغ نیروهای الحشد الشعبی فرستاده اند تا ردپایی از آنها در جنایات عراق دیده نشود.

 یکی از فجیع ترین و ضدانسانی ترین اقدامات آمریکایی ها در عراق در ۱۳ دی ماه ۹۸ با ترور و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، ابو مهدی المهندس و هشت نفر از همرزمان این دو شهید گرانقدر رقم خورد؛ اقدام تروریستی که خود آمریکایی ها مستقیما آن را انجام دادند نه عواملشان.

هم اکنون اتفاق خاصی در عراق در حال روی دادن است و آنهم معرفی "مصطفی الکاظمی" به عنوان نخست وزیر مکلف این کشور می باشد، فردی که اکثر گروه های شیعه و سنی برای احراز پست نخست وزیری پشت سر او ایستاده اند، فردی که بر اخراج آمریکایی ها از عراق و مبارزه با باقی مانده گروه تروریستی داعش تاکید دارد، امری که مطمئنا آمریکایی ها را به مقابله با او خواهد کشاند و از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که در روزهای آینده باید شاهد افزایش این حملات در عراق بود و بر اساس برخی شواهد تروریست ها حتی نقشه هایی برای کشورهای خلیج فارس نیز دارند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز