انسیه شاه‌حسینی:

خون حاج قاسم سلیمانی پرچم فرهنگی ما را در دنیا برافراشته کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۱:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۷۰۹
خون حاج قاسم سلیمانی پرچم فرهنگی ما را در دنیا برافراشته کرد
انسیه شاه‌حسینی با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی با شهادتش باعث شد فرهنگ مقاومت ما جان تازه‌ای بگیرد تأکید کرد که خون این شهید بزرگوار پرچم فرهنگی ما را در دنیا برافراشت.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: به خیلی از شهدای ما کم‌ لطفی شده، ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از دفاع مقدس که اقیانوسی عظیم است به اندازه یک قطره هم برداشت نکردیم.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: مدیرانی که واقعاً دغدغه دارند و می‌خواهند ادامه دهنده فرهنگ استراتژیک ما باشند بدانند که امروز وقت عمل است و باید در میدان عمل وارد کار شد. شهید قاسم سلیمانی تا پیش از اینکه داعش در منطقه دست به جنایت بزند هم در میدان‌ها حضور داشت، او از رزمندگان دفاع مقدس بود و فرهنگ دفاع مقدس را تا امروز ادامه داد و کسی او را نمی‌شناخت. پس از ایستادگی او و یارانش در برابر داعش بود که با اخبار و اطلاعات ارائه شده توسط صداوسیما جامعه حاج قاسم سلیمانی را شناخت و باید برای معرفی فرهنگ او هم این راه ادامه داشته باشد.

او افزود: شهید قاسم سلیمانی هنوز برای مردم ما کاملاً شناخته شده نیست، ما هنوز نتوانستیم ایشان را به خوبی به جامعه معرفی کنیم، من به شخصه پس از شهادتشان بود که متوجه شدم سردار سلیمانی یکی از بنیانگذاران ایجاد ستاد بازسازی عتبات عالیات بود. ما نه توان این را داشتیم که با آثارمان حاج قاسم سلیمانی را به جامعه معرفی کنیم و نه از ما حمایتی شد؛ این در حالی است که شهید سلیمانی با شهادتش باعث شد فرهنگ مقاومت ما جان تازه‌ای بگیرد و در واقع خون حاج قاسم سلیمانی پرچم فرهنگی ما را در دنیا برافراشت و این کاری است که حتی ما سینماگران و اهالی فرهنگ نتوانستیم انجام دهیم.

این کارگردان در ادامه گفت: هنرمندان بسیاری دغدغه ارزش‌های مقاومت و دفاع مقدس را دارند اما متأسفانه برخی مدیران فرهنگی این موضوع را فراموش کرده‌اند. درباره شهید سلیمانی در یک سالی که از شهادت ایشان می‌گذرد چند مستند ساخته و از تلویزیون پخش شده است اما مستند آگاهی‌دهنده است و اثری که دراماتیزه شود ماندگاری و تأثیر دوچندانی دارد. به عنوان مثال وقتی یک شهر گرفتار سیل می‌شود اخبار درباره این سیل کمک می‌کنند که مردم از اتفاقات مطلع شده و به کمک بروند اما در نهایت پس از سال‌ها کار یک اثر سینمایی داستانی است که رشادت‌ها و همدلی‌های مردم را به تصویر بکشد.

او افزود: هنوز دیر نیست و می‌شود جلوی جنایت‌های فرهنگی را گرفت، امیدوارم مسئولان فرهنگی کشورمان به خودشان بیایند و تنها به برگزاری مراسم‌های مختلف برای شهید سلیمانی اکتفا نکنند. قطعاً این مراسم‌ها لازم است اما این‌ها مقطعی است و لازم است برای یک کار اساسی دست به کار شوند. اگر فراخوان و حمایتی از تولیدکنندگان این آثار صورت بگیرد مطمئن باشید افراد بسیاری هستند که از تولید فیلمی با موضوع رشادت‌های شهید قاسم سلیمانی استقبال می‌کنند و وارد میدان عمل می‌شوند.

کارگردان «شب‌بخیر فرمانده» در ادامه اظهار داشت: وقتی مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی را می‌دیدم و آن شکوه را شاهد بودم از اینکه ما در سینمایمان برای این مردم محصولی درخور نداریم خجالت می‌کشیدم. ما باید قهرمانان بزرگی چون قاسم سلیمانی را که بی ادعا زندگی کردند و برای همه ما الگو هستند را به مردم و جهانیان معرفی کنیم. من از مقام معظم رهبری که می‌دانم دغدغه‌های بسیاری دارند درخواست می‌کنم که در حوزه فرهنگ هم به مسئولان فرهنگی‌مان دستور دهند که به موضوعات مهم فرهنگی‌مان بیشتر پرداخته شود.

نظر شما