اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۹:۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۸۹۹۳
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز یکشنبه 6 تیرماه به شرح زیر است.

گاف عجیب و غریب مهران مدیری / ببینید

چندی پیش در برنامه «دورهمی» پرسشی درباره منبع اقتباس فیلم سینمایی «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی مطرح شد که پاسخ صحیح این پرسش در این برنامه به اشتباه «چوب‌به‌دست‌های ورزیل» اثر غلامحسین ساعدی عنوان شد و این در حالی است که «گاو» داریوش مهرجویی از «عزاداران بیل» این نویسنده فقید اقتباس شده است.

شفاف سازی در رابطه با آمار سریال «زخم کاری»

میزان دقیقه تماشا سریال‌ها یک رکن اصلی و مهم ارزیابی سریال ها و محبوبیت آنها در میان مخاطبان است که پلتفرم فیلیمو همواره سعی کرده است صادقانه ترین و درست ترین اطلاعات را به کاربران خود ارائه دهد.

حضور امیر آقایی به زودی در نسخه ایرانی مثابه سریال خارجی «دکستر»/شباهت زیاد با سریال آمریکایی/احتمال پلس شدن هادی حجازی فر قطعی نیست!

امیرحسین ترابی کارگردان سینما قرار است سریالی مشابه «دکستر» آمریکایی بسازد که نقش اصلی آن را امیر آقایی بازی کند و سریال به‌طور اختصاصی برای یکی از پلتفرم‌ها ( غیر از فیلیمو و نماوا ) ساخته خواهد شد.

معرفی کتاب؛

معرفی یک کتاب درباره اندیشه سیاسی فیلسوفان غربی از افلاطون تا هابرماس

«تاریخ عقاید سیاسی از افلاطون تا هابرماس» کتابی مفید برای علاقه‌مندانی است که به دنبال کردن و بررسی تاریخ اندیشه‌های سیاسی علاقه دارند.

پریناز ایزدیار به «ملاقات خصوصی» می رود

«ملاقات خصوصی» با حضور پریناز ایزدیار به زودی در‌ تهران کلید می‌خورد.

بابک کایدان در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

نویسنده برای خلق آثار باید سراغ دغدغه اجتماعی برود/محدودیت ها باور پذیری داستان را سلب می کند/معمولا سریال ها به صورت اتوماتیک به سمت مسائل اقتصادی و سیاسی کشیده می شوند

بابک کایدان نویسنده سینما و تلویزیون که با سریال «دلدادگان»، «هشت و نیم دقیقه»، «سقوط یک فرشته» در تلویزیون صاحب سبک شد و در شبکه نمایش خانگی دو سریال «دل» و «مانکن» را نوشت گزینه ای شد تا خبرگزاری برنا در خصوص وظایف نویسندگان با او گفت و گو کند که متن مصاحبه را در ذیل از نظر می گذرانید.

حسن نجاریان در گفت‌وگو با برنا؛

تهیه کننده ها صنف ندارند!/ رسانه ملی با شبکه نمایش خانگی جوانمردانه رقابت کند/ شبکه نمایش خانگی رقیب قدرتمند تلویزیون/ بعضی قراردادها باعث شگفتی و دردسر می شوند!/ دستمزدهای کم تلویزیون بازیگران را به شبکه نمایش خانگی می برد

با افزایش تولیدات شبکه نمایش خانگی در ایام کرونا اکثر سینماگران به سمت سریال سازی در شبکه های خصوصی پیش رفته اند. در این شرایط برای بررسی تاثیر این حجم از تولید با توجه به پرداخت دستمزدهای بالای شبکه نمایش خانگی بر دستمزد بازیگران تلویزیون و هزینه های تولید در سال جاری، خبرگزاری برنا در مصاحبه با تعدادی از تهیه کننده های سینما و تلویزیون به این موضوع پرداخته است. حسن نجاریان تهیه کننده سریال «جشن سربرون» و بازیگر فیلم های «درخت گردو»، «سرو زیر آب»، «دختر شیطان» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا معتقد است: شبکه نمایش خانگی رقیب قدرتمندی برای تلویزیون محسوب می شود چون با پرداخت دستمزدهای بالا در انتخاب بازیگران تاثیر گذاشته و آن ها را از تلویزیون دور کرده است و در این میان اگر تهیه کننده ها صنف مستقلی داشتند هزینه های فیلم سازی بی رویه بالا نمی رفت و یکسری از اختلافات پیش نمی آمد.

کورش تهامی: مشکلات اقتصادی فراوان اجازه نمی‌دهد مردم از محصولات فرهنگی استفاده کنند

کورش تهامی معتقد است در روزهای شیوع کرونا بهتر است حداقل برای مدتی کوتاه پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی تعطیل شوند و تلویزیون برای پخش آثار سرگرم‌کننده بهتر است سریال‌های روز دنیا را دوبله و پخش کند.

منتظر اجازه انتشار راف‌کات‌ها هستم تا مردم قضاوت کنند!

کارگردان سریال «حکم رشد» به اظهارات مهدی آذرپندار مدیرگروه فیلم سریال و شبکه سه که گفته بود انصراف سعید نعمت‌الله از این سریال به خاطر ضعف در کارگردانی بوده است، واکنش نشان داد.

با ارائه گزارش تحلیلی و آماری ساترا؛

عملکرد رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در انتخابات ریاست جمهوری بررسی شد

با توجه به اهمیت موضوع انتخابات و نقش بسزای سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در بسترسازی ارائه برنامه‌هایی درخور به مخاطبان و رسانه‌ها در ایام انتخابات، ساترا درقالب 16 گزارش به ارائه گزارش از نحوه عملکرد رسانه‌ها پرداخت.

معرفی بازیگران فصل سوم سری جدید «شبهای مافیا»

فصل سوم از سری سوم «شبهای مافیا» به کارگردانی سعید ابوطالب با حضور چهره های مرد ساخته شد.

«جدایی نادر از سیمین» در جمع ۱۰ فیلم برتر سینمای بین‌الملل

«جدایی نادر از سیمین» ساخته «اصغر فرهادی» در کنار فیلم‌هایی از «اینگمار برگمان» و «آکیرا کوروساوا» به فهرست یک روزنامه آمریکایی از ۱۰ فیلم برتر سینمای بین‌المللی راه یافت.

«گنجینه مونولوگ‌های تاریخ سینمای ایران» مجموعه‌ای از مونولوگ‌های درخشان از دهه 40 تا پایان دهه 90

کتاب گنجینه مونولوگ‌های تاریخ سینمای ایران مجموعه‌ای بی‌مانند از ثروت سینمای کشور است که به کوشش سایت بانی‌کستر و با همراهی و تلاش جمعی ادیب و علاقه‌مند به هنر و سینما گردآوری شده است.

در گروه رادیو سلامت؛

آشنا کردن مردم با سلامت غذا های ایرانی در «سفره ایرانی»

برنامه سفره ایرانی در قالب بخش های متنوع روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 19 و 10 دقیقه روانه آنتن رادیو سلامت می‌شود و درصد است تا مردم را با بهترین طعم های سلامت سفره ایرانی آشنا کند.

فصل دوم «سیاوش» جلوی دوربین می‌رود

مجری طرح سریال «سیاوش» از آخرین وضعیت فصل دوم این سریال و احتمال مقابل دوربین رفتن آن تا پایان امسال خبر داد.

روایتی متفاوت از فیلم «در آن سوی در»

مراحل تولید «در آن سوی در» به کارگردانی و نویسندگی رسول حسینی به پایان رسید. این نخستین تجربه این کارگردان جوان است که اکنون مراحل پس تولید را می‌گذراند.

«مک موردو» روی صحنه می‌رود

نمایش «مک موردو» به مدت ۱۸ شب روی صحنه می‌رود.

«می‌‌خواهم زنده بمانم» به ایستگاه نوزدهم نزدیک شد

سریال «می‌‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و به تهیه کنندگی محمد شایسته روبه پایان فصل اول است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز