تاکید معاون مطبوعاتی بر رویکرد جهادی در تولید محتوای رسانه‌ای

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۱۱:۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۴۹۴۷۳
تاکید معاون مطبوعاتی بر رویکرد جهادی در تولید محتوای رسانه‌ای
فرشاد مهدی‌پور در آیین اختتامیه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی: کار جهادی برای تولید محتوا در بستر فضای مجازی و رسانه باید توسط جهادگرانی صورت بگیرد که در بستر دانشجویی و آکادمیک رشد می‌کنند.

به گزارش برنا؛ فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «چهره دوم انقلاب اسلامی باید با یک نظم و توسعه بیش از پیش به جلو حرکت کند. نیروی مولد گام دوم نیروی جوان و نخبه و دانشگاهی است و در بیانیه گام دوم به تفصیل درباره اینکه چرا این نیرو می‌تواند موتور محرکه و تحول در کشور باشد، صحبت شده است. شهید آوینی حدود 30 سال پیش مولد یک جریان فکری در حوزه رسانه‌ای بود و آنچه امروز ما میراث‌دار آن در حوزه رسانه هستیم، متولد ذهن پویای این عنصر آکادمیک کشور است.»

او ادامه داد: «شهید آوینی در حوزه رسانه و نشریه، ایده‌هایی را داشت و باعث شد تا دانشگاه به عنصر محرک در این زمینه تبدیل شود، هرچند این موضوع 10 تا 15 سال زمان برد. امروز که در اینجا صحبت می‌کنم تجارب خودم را از کنش‌های دانشجویی نشریات در دهه 70 و 80 مرور می‌کنم، با قاطعیت می‌گویم که پویاترین و خلاق‌ترین بخش کنشگران سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی در ایران، اهالی رسانه هستند. یعنی مدیران، سردبیران و خبرنگاران همگی میانگین سنی‌شان به دهه 40 و کمتر از آن برمی‌گردد، قطعا این مهم ماحصل تجربه اقدام و برنامه‌ریزی بوده که 30 سال زمان برده است.»  معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اظهار داشت: «‌اگر برای آینده فکر می‌کنیم، باید بنای آن را امروز بچینیم. چهارمین و پنجمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد که آثار قابل توجهی هم نسبت به دوره‌های قبلی در خود دارد، از این حیث زمینه‌ساز مهمی خواهد بود. ممکن است گاهی توصیه شود که اگر نشریه دانشجویی منتشر می‌کنیم، به موضوعات صنفی در آن پرداخته شود، اما واقعیت این است که آیا واقعا باید صرفا به این موضوعات بپردازیم؟ و یا جوانان دانشگاهی باید امر دیگری را سرلوحه کار خود قرار دهد. به ما گفته شده که با جدیت در حوزه تولید محتوای مجازی به معنی واقعی کلمه، جهاد کنید و کار جهادی برای تولید محتوا در بستر فضای مجازی و رسانه باید توسط جهادگرانی صورت بگیرد که در بستر دانشجویی و آکادمیک رشد می‌کنند. قطعا اگر ارتباط دانشگاه با دیگر بسترها برقرار شود، می‌توانیم برای آینده کشور تلاش کنیم.»

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: «حتما در معاونت مطبوعاتی به اعتبار مجموعه‌هایی که برای امر آموزش در اختیار داریم به کمک دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر می‌آییم و تصور می‌کنم از اعتباری که در اینجا اندوخته شده می‌توان برای تربیت یک نسل جدید، قوی و جهادگر حوزه رسانه استفاده کرد. این‌گونه جشنواره‌ها قطعا برای امروز و گذشته ما نیست، بلکه باید در آن نیروی انسانی مولد گام دوم انقلاب تربیت شود که بتواند تمشیت کار رسانه‌ای را در دست بگیرد.»

نظر شما