اتکا به نیروی مردمی بسیج مهمترین عامل برای عبور از بحرانهاست

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۲:۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۵۹۷۵
اتکا به نیروی مردمی بسیج مهمترین عامل برای عبور از بحرانهاست
فرمانده سابق لشکر محمد رسول الله(ص) تهران گفت: اتکا به نیروهای مردمی بسیج مهمترین عامل عبور از بحرانها و غلبه بر مشکلات کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم تکریم و تجلیل از بسیجیان ، اصناف و بازاریان شهر قزوین روز پنجشنبه با حضور سردار صابری از فرماندهان دوران دفاع مقدس، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ، در استانداری قزوین برگزار شد.

سردار سیروس صابری در این مراسم اظهار داشت: امام با درایت و دوراندیشی خود دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و امروز از برکات آن برخوردار شده ایم.

وی افزود: امروز ایران اسلامی نشان داد که یک کشور و ملتی آزاده می تواند حرکتی نه شرقی و نه غربی را انتخاب کرده و با استقلال حرکت کند و الگوی دیگر ملل باشد.

فرمانده سابق لشکر محمد رسول الله(ص) گفت: جنگ که به ما تحمیل شد به تنهایی در برابر صدامی ایستادیم که ۳۶ کشور وی را حمایت می کردند و دست خالی و بدون اتکا به شرق و غرب توانستیم با حضور بسیجی همه مردم به پیروزی برسیم.

سردار صابری گفت: امام می دانست که آینده کشور با دشمنان زیادی که داریم مورد تهدید است لذا دستور تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را صادر کرد تا انقلاب امروز بتواند از بحرانها عبور کند.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس یادآورشد: کشوری که تحریم بود و همه ابرقدرتها در یک طرف جمع بودند تا به انقلابش آسیب بزنند تنها به لطف الهی، هدایت امام راحل و رهبری و خون شهدا و حضور همه جانبه مردم پیروز میدان شد.

image_2021_11_25-12_36_34_913_eGe

صابری اظهارداشت: این که برخی گفتند آنقدر شهید دادیم تا پیروز شدیم حرف غیر منصفانه زدند زیرا رزمندگان ما عاقلانه و عاشقانه و با ایمان جنگیدند و در مقابل کشته های دشمن تعداد شهدای ما قابل مقایسه نبود اما در برابر سلاح های مدرن و تکنولوژی روز پیروز شدند.

وی بیان کرد: جنگ بدون حضور بسیج به پیروزی نمی رسید زیرا ما حتی یک موشک نداشتیم تا بصره را بزنیم و جنگ که تمام شد اتفاقات زیادی رخ داد که نقش بسیج و شهدا بخوبی دیده شد که باید یادشان را گرامی بداریم.

فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس افزود:  یک روزی تیمسارهای ایران با رفتن ژنرال هایزر گریه می کردند و امروز همه ژنرال های آمریکایی به صف شده اند که بسیج چه می کند و ایران را رصد می کنند چون بزرگ و مقتدر شده است.

سردار صابری گفت: شهدا دارند به ما کمک می کنند مگر می شود در مقابل کشوری ایستاد که آرزوی مردمش شهادت است.

وی اظهارداشت: برخی که به سمت کوروش و داریوش می روند بیایند شهدای جنگ را بررسی کنند که چگونه زندگی کردند و نگذاشتتد ایران چند پاره شود و اگر بسیج  و خیانت برخی نبود در همان سال اول در جنگ پیروز می شدیم. 

سردارصابری افزود: برخی گفتند چون جنگ تمام شده با بسیج کاری نداریم در حالی که بسیجی فقط نظامی نبود و همه گروهها در آن عضو بودند و بعد از جنگ در عرصه های مختلف حضور بسیج موجب شد از بحرانها عبور کنیم.

فرمانده سابق لشکر محمد رسول الله یادآورشد: دشمنان این بار با شبیخون فرهنگی تلاش کردند بنیان های خانواده و جوانان را تخریب کنند ولی بسیج به صحنه آمد و تاثیرگذار شد و اجازه نداد نقشه بدخواهان عملی شود.

وی اضافه کرد: کرونا که آمد بسیج وارد صحنه شد و به درب خانه ها رفت و بسته معیشتی داد و در واکسیناسیون شرکت کرد و با اقدامات انجام شده مدیریت کرونا در کشور ما با دیگر نقاط جهان قابل مقایسه نیست.

سردار صابری اضافه کرد: بسیج در حوادث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله، برف و بوران، فتنه های،جنگ و سازندگی هم حضور دارد و در صیانت از ارزشها نیز نقش آفرین است و همه باید تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: در جنگ کسی خسته نمی شد و همه گوش به فرمان رهبری بودند و امروز هم باید همین مسیر را دنبال کنیم و خدا را شکر کنیم که فقیهی عالم در راس کشور قرار دارد که همه تابع آن هستیم اما باید مراقب باشیم به جاده انحرافی نرویم  و بسیجیان با همان روحیه اعتقادی در صحنه باشند.

image_2021_11_25-12_36_41_494_089

در ادامه مراسم ضمن تقدیر سرهنگ محمد رجب پور فرمانده سابق، سروان محمد حسین مطهری نیا به عنوان فرمانده جدید حوزه مقاومت شهدای بسیج اصناف قزوین مخعرفی شد.

image_2021_11_25-12_36_39_148_2vq

در این مراسم از اصناف بسیجی استان قزوین هم تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز