ورزش و سلامتی؛

سوپرمن بهترین انتخاب برای تقویت عضلات کمر

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۲۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۰۹۸۳
سوپرمن بهترین انتخاب برای تقویت عضلات کمر
اگر به دنبال تقویت عضلات کمر خود هستید، حرکت سوپرمن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، برای داشتن تناسب اندام و سلامت کلی باید برای تک تک ماهیچه‌های بدنتان برنامه داشته باشید، داشتن تناسب اندام مهمترین قسمت‌هایی هستند که شما در تمام شرایط به آن‌ها برای خوش فرم بودن نیاز دارید. همچنین اگر به دنبال تقویت عضلات کمر خود هستید، حرکت سوپرمن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. حرکت سوپرمن در ورزش چیزی شبیه به حالت شخصیت سینمایی سوپرمن در حال پرواز است.

نحوه صحیح اجرای حرکت سوپرمن

ابتدا بر روی شکم دراز بکشید.

دست‌ها را کامل به طرف بالای سر و پاها را نیز صاف کنید.

هم‌زمان دست‌ها و پاها را تا جایی که می‌توانید به سمت بالا بکشید.

در این حالت بدن شکلی شبیه حرف “U” پیدا می‌کند که شبیه پرواز سوپرمن نیز هست.

نباید حرکت را سریع و نامنظم انجام دهید، زیرا به ستون فقرات آسیب جدی دارد خواهد کرد.

هنگام پایین آمدن بازوها و پنجه پاها را روی زمین نکوبید زیرا فشار زیادی را به ستون فقرات وارد می‌کند.

1

 

این حرکت بیشتر ماهیچه‌های سینه، شانه، بازو، پا و شکم و کمر را کشیده و  تقویت می‌کند. به عضلات شکم و کمر نیز شکل می‌دهد. همچنین ستون فقرات را ماساژ داده و کمر را انعطاف پذیر می‌سازد و گردش خون را تقویت می‌کند.

نکته مهم برای ساختن هر عضله‌ای داشتن یک برنامه منظم و کاربردی و درست است. بنابراین قبل از هر کاری برنامه بدنسازی خود را مشاهده کنید و نظر مربی خود را در این خصوص دریافت کنید.

اگر تازه‌کار هستید، روی درست انجام دادن تمرین تمرکز کنید، برای شروع ۲ ست ۱۰ تا ۱۵ تایی برای شما کافی است. بعد از آن با افزایش قدرت کمر می‌توانید تعداد تکرارها را افزایش دهید. اما اگر حرفه‌ای هستید، افراد حرفه‌ای و باتجربه می‌توانند تمرین را در ۳ تا ۵ ست ۱۸ تا ۲۰ تایی انجام داده و برای به چالش کشیدن عضلات خود، هر بار ۲ تا ۳ ثانیه در قسمت پیک تمرین مکث کنند.

به خاطر داشته باشید که این تمرین نیاز به مداومت دارد. اگر روزی یک دقیقه این تمرین را انجام دهید خیلی زود تفاوت را احساس خواهید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز