دکتر سید حمید سجادی:

آمادگی جسمانی نقش مهمی در پدافند غیرعامل دارد/ باید اقدامات حساب شده را طراحی کرد

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۰۹:۳۹:۱۴
کد خبر: ۱۲۵۵۲۴۵
آمادگی جسمانی نقش مهمی در پدافند غیرعامل دارد/ باید اقدامات حساب شده را طراحی کرد
وزیر ورزش و جوانان گفت: فاکتور عکس العمل در انسان، نقش مهمی در امنیت و ایمنی انسان در مواقع ضروری ایفا می کند، بطوریکه در مواقع خطر با آمادگی بالا می تواند از مهلکه با عکس العمل سریع و به موقع رهایی یابد.

به گزارش برنا، دکتر سید حمید سجادی در نشست مشترک رئیس و معاونین سازمان پدافند غیرعامل کشور با وزیر ورزش که صبح امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اهمیت این نشست ها، بررسی و مطالعات را در ارتقا اقتدار و امنیت کشور مهم دانست و عنوان کرد: از آنجا که ماهیت ورزش، اجتماعی و عمومی است و در عرصه ورزش برای حفظ اماکن و سرمایه های انسانی باید دارای برنامه و آمادگی لازم باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر مرور مجدد در SHE افزود: برای اقتدار و امنیت بیشتر در خصوص حفظ سرمایه ها با بازنگری در خصوص قوانین و دستورالعمل ها، باید شرایط بهتری را برای اقدامات پیشگیرانه قوی تر در حوزه ورزش تدوین کنیم.

دکتر سجادی یکی از مصادیق ضرورت پدافند غیرعامل در ورزش را برخورداری از مهمانان خارجی دانست و اظهار داشت: از لحظه ورود تا زمان بازگشت مهمانان خارجی در راستای دیپلماسی بین المللی باید اقدامات حساب شده را طراحی کرد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به برخورداری این وزارتخانه از 28 هزار مکان ورزشی در کشور توضیح داد: این اماکن بطور طبیعی محل تجمع ورزشکاران و تماشاگران هستند که ضرورت ایمنی و امنیت در ورزش را افزایش می دهد که نیاز است با اقدامات پیشگیرانه ارزشمند، آمادگی در جهت حفظ اماکن و ایمنی منابع انسانی را ارتقا دهیم.

دکتر سجادی با اشاره به اهمیت تعاملات ورزشی و پدافند غیرعامل تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان سرفصل های مشترکی را با پدافند غیرعامل احصا کرده است، بطوریکه در یکی از مصادیق آن طراحی اماکن ورزشی با توجه به شرایط اقلیمی به پدافند غیرعامل است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه، اهمیت ایستگاه ورزش صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی را با بیان این مهم که ورزش همگانی موجب ارتقا سطح آمادگی جسمانی می شود و فاکتور عکس العمل در انسان را تقویت می کند، اظهار داشت: تقویت فاکتور عکس العمل در انسان، نقش مهمی در امنیت و ایمنی انسان در مواقع ضروری ایفا می‌کند، بطوریکه در مواقع خطر با آمادگی بالا، می‌تواند از مهلکه با عکس العمل سریع و به موقع رهایی یابد.

دکتر سجادی، ساماندهی فضاهای سبز با رویکرد پدافند غیرعامل در وزارت ورزش ‌‌جوانان را از دیگر فصل های مشترک این وزارتخانه با سازمان پدافند غیرعامل دانست.

وزیر ورزش و جوانان همچنین اهمیت حفظ موجودات دیگر نظیر اسب ها را که در عرصه ورزش، بخشی از فعالیت ها را تشکیل می دهند، مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بالغ بر 540 باشگاه سوارکاری داریم که از دو تا سه هکتار به بالا، مساحت دارند و بطور متوسط در هر باشگاه 100 تا 200 باکس نگهداری اسب وجود دارد که باید با فرایندهای منطقی و علمی از آنها حفاظت شود.

در این نشست ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و‌ منابع وزارت ورزش و جوانان و شهیدی مدیرکل حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه دقایقی به ارائه گزارش در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان در خصوص پدافند غیرعامل پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز