رییس کل دادگستری استان کرمان:

کاهش پرونده‌ها در مراجع انتظامی ضروری است

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۸:۵۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۷۰۹۰
کاهش پرونده‌ها در مراجع انتظامی ضروری است
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از انباشت پرونده‌های مراجع انتظامی برای تسریع در تکمیل تحقیقات پرونده‌های کیفری،کاسته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در این خصوص اظهار داشت: بر اساس برنامه مشترک بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان ، همت جمعی برای تعیین تکلیف و سرعت بخشی به تکمیل پرونده‌های نظامی در دست اقدام است.

او در نشست مشترک دادستان‌ها و معاونین دادگستری استان با فرمانده انتظامی و جمعی از روسای پلیس‌های تخصصی استان کرمان افزود: تاکنون چندین نشست تخصصی با همین موضوع با فرماندهی انتظامی استان و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها و روسای پلیس‌های تخصصی به صورت مجازی برگزار شده و در این مسیر هم اندیشی‌های  لازم انجام شده است.

او تصریح کرد: تاکنون پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برای تسریع در تکمیل تحقیقات در پرونده‌های کیفری حاصل شده و تعداد زیادی از پرونده‌ها در این فرایند زمانی کوتاه به نتیجه مطلوب رسیده اند.

موحد اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های ارزشمند موجود در جامعه از جمله ۵ هزار مصلح آموزش دیده در زمینه مهارت‌های صلح و سازش، میانجی گری و استفاده از داوری توسط مجموعه دادسرا و ضابطان قضایی برای کاهش ورودی پرونده‌ها به مجموعه انتظامی و قضایی، می‌تواند راهگشا باشد.

سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز  دراین دیدار گفت: کوتاه کردن فرایند تکمیل و رسیدگی به پرونده‌ها با تاکید رییس قوه قضاییه و فرمانده ناجا به شکل جدی در نیروی انتظامی دنبال می‌شود.

او افزود: موضوع کوتاه کردن فرایند رسیدگی به درخواست‌های قضایی مردم بسیار اهمیت دارد که این کار با تعامل نهاد‌های قضایی و انتظامی در استان کرمان آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی بین دادگستری کل استان کرمان و فرماندهی انتظامی استان امضا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز