افتتاح ۲ طرح و آغاز عملیات اجرایی یک پروژه با حضور وزیر صمت در رفسنجان

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۱۹:۴۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۷۳۵۷
افتتاح ۲ طرح و آغاز عملیات اجرایی یک پروژه با حضور وزیر صمت در رفسنجان
با حضور وزیر صمت، مرکز نوآوری، تصفیه‌خانه مرکزی آب و سالن بحران بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صبح امروز و در سفر یک روزه علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به رفسنجان مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری، تصفیه‌خانه مرکزی آب و سالن بحران بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان نخستین مرکز نوآوری و شتابدهی صنعت مس کشور است که در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان افتتاح شد.

این‌ مرکز طی تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مجتمع مس‌ سرچشمه و دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان ایجاد شده و در سه حوزه صنعت مس، پسته و بحران آب، آماده حمایت برای تبدیل ایده صاحب‌نظران و ایده‌پردازان به محصول خواهد بود.

در ادامه سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان رفسنجان تصفیه‌خانه مرکزی آب رفسنجان‌ با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ‌زنی شد.

لازم به ذکر است این تصفیه‌خانه 30 میلیون مترمکعب در سال ظرفیت دارد و 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط مجتمع مس سرچشمه در آن انجام شده است.

مدت زمان اجرای این پروژه 18 ماه خواهد بود و تمام عناصر فلزی آب شهر رفسنجان را تصفیه می‌کند.

 

تصفیه‌خانه مرکزی آب رفسنجان‌ در زمینی به مساحت 7 هکتار جنب فرودگاه رفسنجان احداث می‌شود و در سال 1401 به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتغالزایی این مرکز‌ 15 نفر به طور مستقیم‌ و 100 نفر به طور غیرمستقیم‌ خواهد بود.

همچنین سالن بحران بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان نیز صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین شهرستان رفسنجان افتتاح شد.

این سالن 50 تختخوابی است که با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و با هزینه‌ای بالغ بر 52 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 750 مترمربع افتتاح شده است.

این مرکز دارای سیستم فشار منفی، تریاژ ورودی و cpr، مجهز به فیلتر هپا و سه اتاق ایزوله است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز