سردار معروفی:

پیروی از مکتب عاشورا رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۳:۵۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۸۴۹۴
پیروی از مکتب عاشورا رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود
فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: رزمندگان لشکر ۴۱ثارالله کرمان کربلا را در شلمچه مشق کردند و پیروی از مکتب عاشورا رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

به گزارش برنا؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در یادواره ۴۰ شهید دانشجو معلم و دو شهید گمنام دانشگاه فرهنگیان استان کرمان که در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: جلسه شهیدان مراسم ختم نیست مراسم شهیدان، مراسم گرامیداشت و بیان فتوحات نظام اسلامی است و متعلق به همه ملت ایران و نظام اسلامی است.

اوافزود: شهیدان یک جان و یک آبرو داشتند که برای بقاء دین خدا در طبق اخلاص گذاشتند شهیدان محور وحدت ملت ایران هستند هرجا شهیدی است همه گرد آن جمع می‌شوند و با توسل و تمسک به او راه خود را پیدا می‌کنند شهیدان شناسنامه ملت ایران هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: وقتی نام شهدا می‌آید نگاه قومی، مذهبی و سیاسی به آن نداریم شهیدان ما در کلاس عباس بن علی (ع)درس آموختند و حسینی شدند و به حسین بن علی رسیدند.

سردار معروفی تصریح کرد: شهیدان در طول هشت سال دفاع مقدس با فرمان امام خویش توانستند نیمروز عاشورا را هشت سال تکرار کنند وما هشت سال جنگ تحمیلی، هر روز شاهد تکرار عاشورا در جبهه‌ها بوده ایم.

او افزود: علت پیروزی ما در جنگ نابرابر تبدیل شدن شکل جنگ ما شکل عاشورا است شکل جنگ همه آن دین بود وتمام محتوای جنگ ما محتوای عاشورا و دین است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ما جنگ تن با تانک را پیش رو داشتیم و مقام معظم رهبری فرمود شب‌های عملیات کربلای پنج شب‌های قدر بود بیان داشت: رزمندگان لشکر ۴۱ثارالله کرمان کربلا را در شلمچه مشق کردند و عصاره لشکر در کربلای پنج عاشورایی شدند و به شهادت رسیدند پیروی از مکتب عاشورا رمز پیروزی ما در دفاع مقدس است.

یادواره شهدا

سردار معروفی بابیان اینکه پنج گذشت از ویژگی‌های مهم شهدا بود تصریح کرد: اولین گذشت گذشت از گناه بود جبهه‌های ما پاک و مبرا بوده و شهدای ما تطهیر بودند و دومین گذشت از مال و سومین گذشت از آبرو بود که برای اسلام مردم و دین خرج کردند و حاج قاسم در این زمینه فوق العاده بود و چهارمین گذشت، گذشت از عزیزان بود در حالی‌ که عاشق همسر و فرزندان خود بودند و به پدر و مادر و خواهر و برادر خود عشق می‌ورزیدند و پنجمین گذشت از جان بود، هر کس این پنج گذشت را در وجودش نهادینه کند مجاهد فی سبیل الله است.

او با بیان اینکه یادواره‌های شهدا را تبدیل به رهواره کنید و شهدا را الگوی راه خود قرار دهید افزود: در سیره شهدا تحقیق کنید و شهدا را بشناسید و بدانید که چه ویژگی‌هایی داشتند.

حجت‌الاسلام عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با بیان اینکه یاد شهدا باعث می‌شود انسان به سمت فساد نرود گفت: معلمان و فرهنگیان بیشتر از هر قشری نیاز دارند تا به یاد شهدا باشند و آن‌ها را به‌ عنوان الگو معرفی کنند.

او با بیان اینکه یاد شهدا مصونیت می‌آورد و ما خودمان نیازمند هستیم که یادواره شهدا برگزار کنیم و از آن‌ها مدد بگیریم افزود: لذت‌های دنیا بسیار زودگذر است و خوشا به حال شهدا که خدایی شدند و رفتند.

 در پایان این مراسم  از خانواده دانشجوی جهادگر محمد امین سهرابی تجلیل و تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز