به مناسبت هفته ازدواج:

ساده زیستی و ازدواج آسان موجب خوشبختی و عاقبت به خیری زوجین می شود/ با تلاش بیشتر در امر ازدواج جوانان شرایط را برای آنها مهیاتر کنیم

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۰:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۵۷۳
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ضمن اشاره به ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)بیان داشت:ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) بزرگترین الگوی ازدواج جوانان ما است و این امر باید همواره مورد توجه باشد که ساده زیستی و ازدواج آسان موجب خوشبختی و عاقبت به خیری زوجین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛احدجمالی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان این استان با موضوع هفته ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) را سرور بانوان دو عالم برشمرد و بر توسعه زیر ساخت های فرهنگی ازدواج در استان تاکید کرد.

جمالی خاطر نشان کرد:نظام اسلامی و دولت محترم کلیه راهبردها و تلاش خود را در کاستن از این زمان به وجود آمده در تاخیر ازدواج به کار گرفته اند و کلیه دستگاه ها و نهاد ها باید در این زمینه اقدام لازم را به عمل آورند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خانواده ها خواست نسبت به ازدواج جوانان خود سخت گیری نکنند و با رهنمودهای خود جوانان را به سمت زندگی ساده و به دور از تجملات سوق دهند.
 
وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد و در شرایطی که در کشور وجود دارد،موضوع ازدواج براساس توصیه های دینی که امر ازدواج را سفارشات متعددی به آن شده باید تلاش بیشتری در امر ازدواج جوانان انجام دهیم تا شرایط ازدواج برای آنها مهیاتر شود.
 
جمالی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی امر ازدواج در استان ،بر نقش مهم و اساسی و حضور خیرین ،سمن ها ، تشکل های مردم نهاد ،صدا و سیما و رسانه ها در این عرصه تاکید و خواستار مشارکت دستگاههای فرهنگی در این امر خداپسندانه شد.
 
معاون فرهنگی و امور جوانان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست ضمن تبریک ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا ،بر تبعیت و پیروی از روش و سیره ائمه اطهار در امر ازدواج تاکید و خواستار حمایت و مشارکت دستگاههای عضو این ستاد در این فریضه مهم شد.
 
رحمت الله شاکری به نقش دستگاه های اجرایی در این هفته اشاره و از دستگاههای شهرداری ،صدا و سیما ،دانشگاه های استان ،ارشاد اسلامی ،بهزیستی استان ،کمیته امام خمینی ،سازمان های مردم نهاد استان ،دانشگاه علوم پزشکی استان و اصناف خواست ضمن برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی در اجرای برنامه های هفته ی ازدواج با اداره کل ورزش و جوانان استان تعامل و همکاری کنند.
 
معاون فرهنگی و امور جوانان کهگیلویه وبویراحمد خواستار تبلیغات میدانی ،نصب بنر ،توسط شهرداری ، زیر نویس برنامه های هفته ی ازدواج و پوشش برنامه های این هفته توسط صدا و سیمای مرکز استان ،مصاحبه با اساتید دانشگاهها در خصوص ازدواج آسان توسط دانشگاه های استان ،ساخت کلیپ و فیلم های انیمشین با موضوع ترویج فرهنگ ازدواج و پخش در فضای مجازی توسط ارشاد اسلامی ،ایجاد مراکز مشاوره رایگان برای زوجین جوان توسط اداره کل بهزیستی ،تهیه جهیزیه برای زوجین جوان و حضور خیرین امر ازدواج توسط کمیته امداد امام خمینی (ره )تجلیل از زوجین موفق در زمان کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و تخفیف اجناس برای زوجین جوان توسط اصناف در این ایام شد.
 
وی گفت:ما باید درخصوص آموزش خانواده و زوجین جوان تعامل واهتمام بیشتری داشته باشیم ودرجهت تعالی بنیان خانواده گامهای موثرتری برداریم.

شاکری مشاوره های خانواده وجوانان را یکی ازمهم ترین نیازها دانست واشاره کرد:مبلغین دینی وروحانیت بزرگوارنقش بسیار اساسی در این مسیر داشته و باید از هر طریقی شده مسیرصحیح و اسلامی زندگی را به جوانان وخانواده آموزش دهند.

 در پایان هدف ازتلاشهای صورت گرفته دراین زمینه ها را داشتن جامعه ای سالم وخانواده ای بانشاط عنوان وافزود:مایک جامعه مسلمان بوده و ما ایرانیها درزمینه های مختلف فرهنگی درسطح جهان رتبه اول را داشته و باید با بهره جستن از احادیث پیامبران و آیات قران مجید که در مورد زندگی سالم و بانشاط آمده است درجهت ترویج ازدواج آسان وتحکیم بنیان خانواده گام برداریم .

در این نشست مدیران و دستگاه های عضو این ستاد به تشریح برنامه ها و عملکرد دستگاههای خود در هفته ی ازدواج اشاره که توضیحات لازم ارائه شد .

گفتنی است؛اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت برنامه های هفته ازدواج باحضور احد جمالی معاون سیاسی وامنیتی استانداری،حجت الاسلام سید فتح الله میرمحمدی مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، رحمت الله شاکری ،معاونت فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد واعضاء ستاد در محل سالن شماره یک استانداری برگزارشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز