نخستین فوت کرونایی پس از شش ماه در این کشور گزارش شد!

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۲۲:۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۲۹۳۵۲
نخستین فوت کرونایی پس از شش ماه در این کشور گزارش شد!
نیوزیلند روز شنبه نخستین مرگ ناشی از سویه‌ی دلتای کروناویروس جدید و ۲۰ مورد عفونت روزانه را که همگی در اوکلند، کانون شیوع این کشور رخ داده‌اند، گزارش کرد.

به گزارش برنا و به نقل از رویترز ، مقامات بهداشتی نیوزیلند اعلام کردند مرگ ناشی از کرونا مربوط به یک زن در دهه ۹۰ زندگیش می‌شد که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بود. این نخستین مرگ مربوط به کروناویروس در این کشور از میانه ماه فوریه (اواخر بهمن) در این کشور است.

خانم جاستین آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند در بیانیه‌ای گفت: «هر مرگی یادآور آسیبی است که کووید-۱۹ هنگام راه یافتن به جامعه ما می‌تواند وارد آورد.»

او افزود: «نیوزیلندی‌های سالمندتر و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای تا به حال بیش از افراد در معرض خطر کروناویروس بوده‌اند و این یکی از دلایل اهمیت قرنطینه عمومی یا لاک‌داون به عنوان ابزاری برای توقف انتشار ویروس است.»

به نظر می‌رسد نیوزیلند توانسته است زنجیره انتقال شیوع اخیر با سویه‌ی بسیار واگیر دلتای کرونا را بشکند، چرا که شمار موارد عفونت در روز شنبه کاهش مشاهده شده در روزهای اخیر را ادامه داده است.

حدود ۱.۷ میلیون نفر در شهر اوکلند، بزرگترین شهر این کشور از میانه ماه اوت (اواخر مرداد) در قرنطینه یا لاک‌داون سطح ۴ قرار دارند. محدودیت‌ها در بقیه کشور برداشته ‌شده‌اند، اما مدارس و ادارات و نیز کافه‌ها، رستورانا و همه مکان‌های عمومی همچنان بسته مانده‌اند.

از اغلب نیوزیلندی‌ها خواسته شده است که در خانه‌هایشان بمانند.

موارد فعال در شیوع اخیر در حد ۷۸۲ مورد شامل ۷۶۵ مورد در شهر اوکلند و ۱۷ مورد در شهر ولینگتون، پایتخت کشور باقی مانده است.

نیوزیلند با جمعیت پنج میلیون نفری‌اش از آغاز پاندمی کرونا فقط ۳۳۹۲ مورد کرونا و ۲۷ مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

 

نظر شما