با پیگیری استاندار خراسان جنوبی محقق شد؛

تقویت زیرساخت های استان در بحث مقابله با مواد مخدر

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۴:۳۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۳۰۱۲
تقویت زیرساخت های استان در بحث مقابله با مواد مخدر
استاندار خراسان جنوبی در دیدار با سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، تقویت زیرساخت های استان در بحث مقابله با مواد مخدر را خواستار شد

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی طی دیداری با سردار مؤمنی در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، به تشریح موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان پرداخت.
وی ضمن اشاره به ظرفیت های معدنی، کشاورزی، گردشگری استان، از مرز نیز به عنوان پتانسیلی در راستای توسعه خراسان جنوبی نام برد.
به گفته وی؛ با چنین ظرفیت های بالقوه ای، خراسان جنوبی به لحاظ امکانات و زیرساخت ها، ضعیف است با این وجود توانسته رتبه اول کشور را در بحث امنیت در سرمایه گذاری از آن خود کند.
استاندار به مرز گسترده خراسان جنوبی با افغانستان و قرار گرفتن این استان در مسیر دو کریدور اصلی کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی، مرزبانی و ارتش، امنیت خوبی بر منطقه حاکم است.
ملانوری با تأکید بر آمار کشفیات صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از این کشفیات با سختی و با کمترین امکانات و تجهیزات انجام می شود.
به گفته وی؛ دو هفته پیش و در جریان یکی از عملیاتی که در همین راستا صورت می گرفت یکی از عزیزان نیروی انتظامی استان به شهادت رسید.
وی تصریح نمود: توسعه زیرساخت ها و تقویت امکانات موجود، قطعاً می تواند توان مقابله را افزایش دهد.
استاندار به مکاتبات صورت گرفته با ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: همان گونه که در این مکاتبات اشاره شده، موضوع راه اندازی مرکز ماده ۱۶، تقویت ایستگاه های بازرسی سهل آباد و علی آباد، اجرای طرح های فرهنگی و پیشگیری، کمک به حوزه درمان معتادان و ...از درخواست های استان می باشد.
به گفته وی؛ راه اندازی مرکز درمان ماده ۱۶-درمان معتادان متجاهر و کم بضاعت- از مطالبات دیرینه استان می باشد که علیرغم پیگیری های متعدد، تاکنون به جایی نرسیده است.
ملانوری تأکید کرد: در حال حاضر تنها مرز فعال استان، ماهیرود است اما برای بازگشایی مرز یزدان هم رایزنی هایی صورت گرفته و قطعاً این دو مرز، نیاز به تقویت زیرساخت ها و تأمین تجهیزات و امکانات دارند.
وی از اعلام آمادگی شرکت ایدرو و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای احداث کارخانه داروسازی در استان گفت و متذکر شد: تحقق این برنامه هم حمایت های ستاد را می طلبد.
شایان ذکر است: در این جلسه گزارشی از رشد ۵۷ درصدی کشفیات استان از ابتدای امسال و وضعیت امکانات موجود ارائه شد . سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز ضمن موافقت با درخواست های استان در زمینه تقویت زیرساخت ها و تأمین تجهیزات مورد نیاز در راستای مقابله با مواد مخدر، دستورات لازم برای تحقق آنها را صادر نمود.

 

نظر شما
پرونده ویژه