وزیر صنعت ، معدن و تجارت :

صنایع زیردستی در زنجیره تولید با هدف کاهش خام فروشی تقویت شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۰۶:۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۴۷۱۱۰
صنایع زیردستی در زنجیره تولید با هدف کاهش خام فروشی تقویت شود
وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: برنامه سهمیه‌بندی و تامین مواد اولیه برای تمام واحدهای پایین دست صنعت پتروشیمی کشور تا ۲ ماه آتی نهایی شده و مشکل این بخش برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید رفع می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید رضا فاطمی‌امین در حاشیه بهره‌برداری از واحد تولیدی الیاف دلیجان در جمع خبرنگاران، گفت: تولید الیاف از صنایع زیردستی حوزه پتروشیمی است و باید صنایع زیردستی در زنجیره تولید با هدف کاهش خام فروشی تقویت شود.
 فاطمی‌ امین ادامه داد: در صنایع بالادستی پتروشیمی سرمایه‌گذاری مطلوب و قابل قبول است اما، صدور محصول نیمه خام از کشور پذیرفته نیست و باید تلاش شود ارزش افزوده این بخش در داخل مرزها باشد و با تقویت زنجیره زیردستی این مهم محقق می‌شود.

وی گفت: واحدهای زیردستی با تبدیل مواد پتروشیمی تولیدی خام به محصول نهایی قادر هستند که ارزش افزوده ، اشتغال و تولید ثروت در این حوزه ایجاد کنند و سبب رونق تولید شوند.
وی ادامه داد: واحد الیاف دلیجان در تامین مواد اولیه مشکل داشت که به‌خاطر برخی محدودیت‌ها در بورس کالا است که در این حوزه کالا با قیمت مناسب و به اندازه کافی تامین نمی‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌هایی برای تامین کالاهای پایه نظیر فولاد و پتروشیمی تهیه شده است.
فاطمی امین افزود: بازنگری اساسی در فرآیند مجوزها قولی است که دولت سیزدهم به تمام تولیدکنندگان و مردم ایران تا پایان سال جاری داده است و مجوزهایی که صدور آن‌ها وقت زیادی می گیرد و برای فعالیت‌ها الزامی نیستند باید از روال کار خارج شوند و تسریع در خدمات این بخش موجب می‌شود تا تولید کننده و سرمایه گذار دچار مشکل نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز