شهردار رشت: میرزا کوچک با پایه‌ریزی نهضت خود از عزت مردم دفاع کرد

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۸:۳۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۸۲۶۶
شهردار رشت: میرزا کوچک با پایه‌ریزی نهضت خود از عزت مردم دفاع کرد
شهردار رشت در افتتاحیه کارگاه تخصصی روحانیت و نهضت جنگل، گفتگوی صادقانه با مردم و افزایش سهم آنان در تصمیم‌ گیریها را اولویت مهم شهرداری ذکر کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری قصد دارد به شکل عملیاتی وارد میدان کار جهادی و خدمت صادقانه برای مردم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سید امیر حسین علوی شهردار رشت در افتتاحیه کارگاه تخصصی روحانیت و نهضت جنگل اظهار داشت: اگر امروز به چهره‌های فاخری مانند میرزا کوچک جنگلی تأسی می‌کنیم به این خاطر است که میرزا کوچک با پایه‌ریزی نهضت خود از عزت مردم دفاع کرد.

 شهردار رشت با بیان اینکه این عزت به دست آمده از خون پاک شهدا و سرداران باید برای سرزمینمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ و پاسداری شود عنوان کرد: قطعا در مقطع زمانی کنونی هیچ اقدامی به جزء خدمت صادقانه و کار جهادی نمی‌تواند این عزت را برای مردم ما به ارمغان بیاورد.

 سید امیر حسین علوی، گیلان را سرزمین عابدان، عالمان، زاهدان و زادگاه دلاورمردانی بزرگ دانست و گفت: از دیار بزرگ گیلان هزاران نام‌ آشنا که ذخیره عظیم فرهنگی کشور هستند، برخواسته است که همه اینها از ظرفیت ارزشمند مردم این دیار حکایت دارد.

 وی با بیان اینکه بزرگ مرد روحانی به نام میرزا کوچک جنگلی، با اقتدا به سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نهضت خود را پایه‌ ریزی کرد، اذعان داشت: امروز پاسداشت میرزا و زنده نگهداشتن نام و یاد او، تلاش برای احیاء فرهنگ مقاومت، مبارزه برای عدالت و ایستادگی در برابر استکبار است.

 شهردار رشت تصریح کرد: چهار دهه از پیروزی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذشت و مردم منتظرند تا ثمرات این انقلاب و نهضت جهانی به بار بنشیند. بنابراین هر مسئول و مدیری در هر جایگاه و منصبی در این راه رسالت خطیری بر عهده دارد.

 علوی اضافه کرد: در عصر و دوران امروز باید از شعارها عبور کنیم و به شکل عملیاتی وارد میدان کار و خدمت صادقانه شویم زیرا این موضوع مهمترین مطالبه‌ای است که مردم از همه مسئولان و مدیران دارند.

 شهردار رشت جبران کاستیها و عقب ماندگیهای شهر رشت را رویکرد اولویت‌ دار مجموعه مدیریت شهری اعلام کرد و یادآور شد: باید مشکلات و نواقص را به نحوی مرتفع کنیم که مردم و شهروندان طعم خوش خدمت را بچشند.

 وی با بیان اینکه در اولویت قرار دادن انجام اقدامات خرد محله‌ای در محلات و مناطق حاشیه‌ای شهر رشت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امروز و در گام نخست برنامه عزم خدمت شهرداری رشت در محله حمیدیان و پاره بیجار عملیاتی می‌شود.

 شهردار رشت تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری در نظر دارد تا هر ماه در یکی از محلات حاشیه‌ای و کم‌ برخوردار شهر رشت با هدف اجرای یکسری تغییرات کوچک و ملموس حضور پیدا کرده و اقدامات را به شکل عملیاتی‌تر از گذشته پیگیری نماید.

 علوی از آمادگی شهرداری رشت برای پذیرش انتقادات سازنده و پیشنهادات اثرگذار توسط نخبگان، اندیشمندان و بزرگان شهر سخن گفت و عنوان کرد: گفتگوی صادقانه و افزایش سهم مردم در تصمیم‌ گیریها برنامه دیگری است که مدیریت شهری به شدت به دنبال اجرایی شدن آن است.

 شهردار رشت ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برای برگزاری مراسم پاسداشت روز میرزا کوچک جنگلی خاطر نشان کرد: با فعال‌تر شدن سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و پربارتر کردن هر چه بیشتر برنامه‌های فرهنگی به ویژه در محلات حاشیه‌ای عواید و تبعات اجتماعی مثبتی متوجه شهرمان خواهد شد.

انتهای پیان

نظر شما