معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان

توانبخشی مبتنی بر جامعه ( c.b.r ) بعنوان یک استراتژی برای بهبود دسترسی به خدمات توانبخشی برای معلولان کشورهای در حال توسعه محسوب می گردد

۱۳۹۷/۰۱/۱۷ - ۱۶:۰۱:۵۴
کد خبر: ۶۹۳۶۴۸
توانبخشی مبتنی بر جامعه ( c.b.r ) بعنوان یک استراتژی برای بهبود دسترسی به خدمات توانبخشی برای معلولان کشورهای در حال توسعه محسوب می گردد
فرهاد میرزایی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان : فعالیتهای C.B.R در 5 مولفه تحت عنوان سلامت ، آموزش ، معاش ، اجتماعی ، توانمند سازی در زمینه سلامت ، ارتقاء سطح سلامت فردی ، پیشگیری ، مراقبتهای پزشکی و توانبخشی فرد مطرح است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: توانبخشی مبتنی بر جامعه ( c.b.r ) بعنوان یک استراتژی برای بهبود دسترسی به خدمات توانبخشی برای معلولان کشورهای در حال توسعه محسوب می گردد که شناسایی معلولان از طریق طرح c.b.r صورت می پذیرد.

به نقل از  روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، فرهاد میرزائی افزود : اجرای این برنامه از سال 1381 شروع و در سال 1386 این فعالیت بصورت رسمی اجرا شده است.
وی مهم ترین مأموریت c.b.r را توانمند سازی افراد معلول ،خانواده های آنان و جامعه محلی از طریق افزایش آگاهی ،ارتقاء ، مشارکت ، کاهش فقر و فراهم نمودن نیازهای اساسی جهت دسترسی به بهداشت ، آموزش و فرصت های معیشتی مددجویان عنوان نمود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: فعالیتهای C.B.R در 5 مولفه تحت عنوان سلامت ، آموزش ، معاش ، اجتماعی ، توانمند سازی در زمینه سلامت ، ارتقاء سطح سلامت فردی ، پیشگیری ، مراقبتهای پزشکی و توانبخشی فرد مطرح است.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: افراد شناسایی شده با شرکت در کمیسیونهای تخصصی مورد پذیرش قرار گرفته و از خدمات توانبخشی بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: تعدادی از افراد شناسایی شده توسط دهیاران ،تسهیلگران محلی ویا ازطریق خوداظهاری به علت محرزنشدن شرایط معلولیت درکمیسیونهای طبقه بندی عملکرد،ناتوانی وسلامت از چرخه حمایت بهزیستی خارج میشوند و این می تواند به معنای دقت در شناسایی افراد باشد.
وی از دیگر فعالیتهای این طرح به آموزش معلول ، اعضاء خانواده و جامعه محلی ، توسعه مهارتهای فردی ، خوداشتغالی ، خدمات مالی و حمایت های مددکاری اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح امور به معلولان سپرده می شود و به معلولان وخانواده آنان و افرادی که با معلولان ارتباط دارند آموزش های لازم ارائه می شود .
وی گفت: بهزیستی استان زنجان تاکنون توانسته نسبت به شناسایی 100 درصدی معلولان در سطح استان اقدام نماید
.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز